Weboldal felújításkor használt URL átirányítások
webfejlesztés

Átirányított URL-ek fajtái weboldal felújításkor

A szakemberek bizonyos alkalmakkor, például weboldal felújításkor át szokták irányítani a domain neveket másikra, vagy egy adott URL-t egy másikra. A mai cikkben megnézzük, az átirányításnak milyen okai lehetnek és milyen hatása lehet a weboldal vagy aloldal SEO helyezésére.

A Google legújabban frissített dokumentációja alapján 6 féle különböző átirányítás létezik, amely hatással lehet a weboldal helyezési eredményeire.

Átirányítás típusai weboldal felújításkor

A legtöbb esetben egy URL átirányítása nem tűnik fel a felhasználónak. Általában ők csak azt akarják, hogy a lehető leggyorsabban megkapják azt az információt az oldalról, amit szeretnének. Ellenben a Google nagyon is figyel az átirányításra, és arra, hogy az milyen módon történik.

Az átirányítást két fő kategóriába lehet osztani: ideiglenes és végleges.

A Google segítség oldalán megadott 6 típus:

  • Végleges szerver oldali átirányítás: A legjobb mód megváltoztatni egy URL-t. A Google ajánlása, hogy használjuk ezt amikor csak lehetséges. 301 és 308 azt jelenti hogy az oldal véglegesen átkerült az új címre.
  • Ideiglenes szerver oldali átirányítás: Ebben az esetben is átirányításra kerülnek az adott oldal látogatói, viszont a Google megőrzi az eredeti URL-t is egy ideig.
  • Azonnali meta frissítési átirányítás: A Google azonnal frissíti a meta tageket a végleges átirányításnál
  • Késleltetett meta frissítési átirányítás: A Google késleltetéssel frissíti a meta tageket a végleges átirányításnál
  • Javascript fájlok helyének átirányítása: A web rendering segítségével a Google értelmezi és futtatja a JavaScriptet az URL feltérképezését követően.
  • Crypto átirányítás: Ez az újítás, hozzáad a link cél oldalához egy rövid magyarázatot.

Kiválasztás:

Az URL átirányítása mindig függ attól, hogy pontosan mi is a célunk vele. A weboldal felújítás során az egyik legfontosabb eszköz a már meglévő aloldalak átirányítása, amennyiben újakara cseréltük a régieket. Mivel több típus közül tudunk választani ezért érdemes pontosan ismernünk azt, hogy az adott átirányítás típussal pontosan milyen hatást fogunk gyakorolni az oldal SEO helyezésére. 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük