Átirányított URL-ek fajtái weboldal felújításkor
A szakemberek bizonyos alkalmakkor, például weboldal felújításkor át szokták irányítani a domain neveket másikra, vagy egy adott URL-t egy másikra. A mai cikkben megnézzük, az átirányításnak milyen okai lehetnek és milyen hatása lehet a weboldal vagy aloldal SEO helyezésére.
A Google legújabban frissített dokumentációja alapján 6 féle különböző átirányítás létezik, amely hatással lehet a weboldal helyezési eredményeire.
Átirányítás típusai weboldal felújításkor
A legtöbb esetben egy URL átirányítása nem tűnik fel a felhasználónak. Általában ők csak azt akarják, hogy a lehető leggyorsabban megkapják azt az információt az oldalról, amit szeretnének. Ellenben a Google nagyon is figyel az átirányításra, és arra, hogy az milyen módon történik.
Az átirányítást két fő kategóriába lehet osztani: ideiglenes és végleges.
A Google segítség oldalán megadott 6 típus:
- Végleges szerver oldali átirányítás: A legjobb mód megváltoztatni egy URL-t. A Google ajánlása, hogy használjuk ezt amikor csak lehetséges. 301 és 308 azt jelenti hogy az oldal véglegesen átkerült az új címre.
- Ideiglenes szerver oldali átirányítás: Ebben az esetben is átirányításra kerülnek az adott oldal látogatói, viszont a Google megőrzi az eredeti URL-t is egy ideig.
- Azonnali meta frissítési átirányítás: A Google azonnal frissíti a meta tageket a végleges átirányításnál
- Késleltetett meta frissítési átirányítás: A Google késleltetéssel frissíti a meta tageket a végleges átirányításnál
- Javascript fájlok helyének átirányítása: A web rendering segítségével a Google értelmezi és futtatja a JavaScriptet az URL feltérképezését követően.
- Crypto átirányítás: Ez az újítás, hozzáad a link cél oldalához egy rövid magyarázatot.
Kiválasztás:
Az URL átirányítása mindig függ attól, hogy pontosan mi is a célunk vele. A weboldal felújítás során az egyik legfontosabb eszköz a már meglévő aloldalak átirányítása, amennyiben újakara cseréltük a régieket. Mivel több típus közül tudunk választani ezért érdemes pontosan ismernünk azt, hogy az adott átirányítás típussal pontosan milyen hatást fogunk gyakorolni az oldal SEO helyezésére.